شامل ۷ بخش مجزا برای بیماران جراحی، داخلی، زنان و اطفال مورد استفاده می‌باشد که در سه طبقه بیمارستان واقع شده‌اند و مجموعا بیش از ۱۳۰ تخت بستری می‌باشند که در شرایط اضطراری می‌توانند به ۱۶۰ تخت افزایش یابند. در هر بخش اتاق‌های ایزوله خصوصی، دو و سه و چهار تخته موجود می‌باشد. حفظ حریم شخصی بیماران در کنار دلسوزی پرستاران بهترین خاطره درمانی را برای شما به ارمغان میاورد.

بخش NICU (بخش ویژه نوزادان)

در مجاورت بخش زایشگاه با پرسنلی مجرب و آموزش دیده واقع شده است. پزشکان فوق متخصص اطفال و نوزادان این بیمارستان نظارت دائم بر نوزاد بستری شده در این بخش دارند. این بخش توانایی خدمت رسانی به ۱۰ نوزاد بدحال را به صورت همزمان دارد. با پشتیبانی این بخش کلیه عملها و جراحیهای پیچیده نوزادان صورت میپذیرد. کلیه دستگاههای این بخش مخصوص نوزادان میباشد و برای مثال کلیه ونتیلاتورهای این بخش مخصوص نوزادان است. ما با کادری متخصص و مجرب و آموزش دیده تلاش میکنیم تا به گونه ای به نوزادان خدمات درمانی مورد نیازشان را ارئه دهیم تا بتوانیم استرس و نگرانی والدین این نوزادان را به حداقل برسانیم.

دارای ۵ اتاق عمل تخصصی و در جنب بخش مراقبت‌های ویژه در طبقه اول بیمارستان واقع شده و در تمام ساعات شبانه روز فعال می‌باشد. ما در این بخش از بیمارستان مرتاض با تجهیزات مدرن و جراحانی به نام در کنار پرسنلی کار آزموده و آموزش دیده تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین و ایمن ترین نتیجه جراحی را به دست آوریم. رعایت بالاترین استانداردهای کنترل عفونت باعث شده تا آمار عفونت‌های بعد از جراحی در این مرکز بهتر از استانداردهای جهانی باشد.

وسیع ترین بخش بیمارستان است که در طبقه همکف با ورودی مجزا از خیابان اصلی آماده ارائه خدمات سرپایی و تشخیصی و اقدامات غیرتهاجمی درمانی در تمام تخصص‌های مختلف با بالاترین دقت و مدرن ترين تجهيزات می‌باشد. همچنین کلیه امور چکاپ در این بخش به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

بخش آندوسکوپی در طبقه اول بیمارستان واقع شده است که روزانه اعمال تشخیصی و درمانی دستگاه گوارش فوقانی، تحتانی و ریه انجام می‌شود. این بخش با بروز ترین دستگاه های آندوسکوپی و کلونوسکوپی، برونکوسکوپی و دئودونوسکوپی بزرگسالان و اطفال تجهیز شده که در کنار پرسنل مجرب این بخش و همچنین همکاری خوب گروه بیهوشی آماده ارائه خدمات به بیماران می‌باشد. همچنین قسمت ERCP در این بخش برای انجام امور تشخیصی و درمانی مجاری صفراوی و پانکراس آماده ارائه خدمات می‌باشد.

در طبقه دوم بیمارستان واقع شده که شامل اتاق‌های زایمان، اتاق پره کلامپسی، لیبر، واحد ریکاوری، واحد زایمان اختصاصی می‌باشد. در این بخش زایمان بدون درد با همکاری متخصصین بیهوشی که اختصاصا در این زمینه فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. در بخش زایمان اختصاصی، زایمان در آب با کادری حرفه‌ای و آموزش دیده نیز صورت می‌گیرد و در مجاورت آن بخش نوزادان با همکاری متخصصین به صورت تمام وقت قرار دارد.

این بخش با ظرفیتی که دو برابر ظرفیت اصلی بیمارستان می‌باشد، طراحی شده و در تمام شرایط و بحران‌ها توانایی ارائه خدمت به تمام بخش‌های بیمارستان را دارد. هوشمند سازی در تهویه مطبوع هوا و استفاده از هوای تازه در تمام بخش‌ها، تولید اکسیژن با ظرفیتی بالاتر از نیاز کمک بسیاری در بحران پاندمی کرونا کرد. ضمنا با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست از اصول اولیه در بیمارستان مرتاض می‌باشد، تصفیه خانه مدرن فاضلاب و امحا زباله های بیمارستانی در داخل این واحد صورت می‌گیرد.